Tak. Cztery dorosłe osoby + weekendowy bagaż tych czterech osób, więc do pełnego bagażnika sporo brakowało. Wrażenia opisywałem na poprzedniej stronie
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez kristofer55Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekJak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
Komentarz
-
-
Tu bym się akurat nie zastanawiał, zdecydowanie 19-tki, one i tak są miękkie. Myślę, że tył liftbacka+gaz+hak spokojnie waży tyle, co bez tych dodatków w kombi. Różnica masy między liftbackiem i kombi to z tego co sprawdziłem około 80 kg.
W moim kombi wystarczy bak benzyny, żeby na 19-tkach tył był w dolnej granicy tolerancji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekTak. Cztery dorosłe osoby + weekendowy bagaż tych czterech osób, więc do pełnego bagażnika sporo brakowało. Wrażenia opisywałem na poprzedniej stronie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kristofer55Wrzucam swoje fotki poglądowe, pół baku paliwa , hak + jakieś graty w bagażniku
Lesjofors 4285719
Zamieszczone przez kristofer55leonn gdzie kupiles sprezyny? na allegro znalazlem o takim oznaczeniu ale bez HD
Zamieszczone przez kristofer55Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Że się ugnie to oczywiste, bardziej mnie interesuje - czy były jakieś odgłosy i "tąpnięcia" na większych wybojach.
Komentarz
-
-
leonn, wracajac do twoich wczesniejszych pytan.... u mnie sprezyny w aucie siadly juz po kilku tys km. I wtedy narodzil sie pomysl zeby zalozyc te z pakietu na bezdroza. Zakupilem na tyl i okazalo sie ze auto jest duzo wyzsze niz mialo byc ale jak to bywa z ori sprezynami tez szybko siadly i tyl po ulozeniu sprezyn mial ok 410/413 mm. Potem mialem dolozyc na przod ale jakos nie moglem znalezc 1,6 MPi z pakietem na bezdroza zeby z Vinu skorzystac i temat umarl. Potem pojawil sie ten temat i ...... na finale zostaly zalozone Lesjoforsy.
Nie zapomnij po ok 2 tysiacach km sprawdzic geometrie zawieszenia !!! Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn 8)
Komentarz
-
-
quote="michal_suchy"]Zamieszczone przez kristofer55Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
40 857 10 takie są springi z przodu oraz jak już pisałem wielokrotnie z tyłu 42 950 46
Jakoś specjalnie nie widzę różnicy w tym co piszecie o 18,19,20 - w odniesieniu do WYSOKOŚCI, co do poziomu załadunku to już tak, 20 czyli HD będzie mniej siadało inne walory użytkowe - raczej wątpliwe - to jest dorabianie teorii do już zakupionych HD że jest fajnie na pusto
STAR i TARPAN miał resor z tyłu i prosty amortyzator, też można było napakować po dach
Fotkę wrzucam dla pokazania sprężyn 40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
Zdjęcie z marca, ale uważam że auto dalej zachowuje taki sam prześwit jak po wymianie, przejechałem w tym czasie 20kkm.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oluap40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
Komentarz
-
-
Dzięki za informację. Muszę to przemyśleć, w końcu mam prawie nowe auto i całe zawieszenie wypadało by wymienić. :roll:[/quote]
No ja tak zrobiłem, mam springi Golf oraz amorki Golf, w Golfie nikt nie narzeka na bolącą dupę, siadające tylne sprężyny oraz że każdą rysę w asfalcie się czuje.
Na pocieszenie dodam, że po wymianie i przejechaniu sporego dystansu, auto mniej reaguje na te wszystkie dziury. dziurki i rysy.
Liczyłem po wymianie że przód opadnie, ale niestety...
Komentarz
-
-
Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka. I jeszcze jedna rzecz, wydaje mi się ze z tyłu jakby ciszej się zrobiło (mniej słychać szum od drogi), ale może tylko mi się wydaje
W sobotę kolejny test z 4 osobami na pokładzie + bagaże
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez kristofer55Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
Komentarz
-
-
Jak to często w życiu bywa, przez przypadek w moje posiadanie wpadły sprężyny z golfa V z oznaczeniem 1biała 3 zółte (końcówka BF) z przebiegiem około 30kkm i zdecydowałem, że wymienię dla testów - wymiar po zrobieniu 200km 389mm. Szału nie ma, ale w normie się mieści. Czyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...? :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn
Zamieszczone przez kristofer55Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka.
Zamieszczone przez Marek358Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez kristofer55Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
Zamieszczone przez TwoBCzyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...?
Komentarz
-
-
Ciekawa sprawa - wczoraj gadałem z "motointegratorem" i facet twierdzi, że z mojego VINu katalog mu podpowiada sprężynę Lesjofors 4295046, którą nota bene w swoim samochodzie zamontował kolega oluap (dedykowana do Golfa). Z tego co mówi oluap jest ona bardziej miękka niż 4285719.
Tak swoją drogą w ogóle nie wierzę w te specyfikacje Skody, bo np. jak wynika z VINu w moim samochodzie należy montować z przodu klocki z czujnikiem zużycia, tyle, że podczas montażu okazuje się, że nie ma gdzie podłączyć tego kabla i trzeba go odciąć. Bałagan mają.
Generalnie Lesjofors 4285719 nie ma w sprzedaży. Zastanawiam się jeszcze nad Monroe. Jeżeli nie uda mi się kupić i wymienić w lipcu to chyba daruję sobie tę wymianę, bo po wakacjach będę miał mniejsze obciążenia, zatem będę zdecydowanie słabiej umotywowany do wymiany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Zamieszczone przez aronusNo, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
A że cenię sobie pewien poziom komfortu, to ta sprężyna okazała się strzałem w dziesiątkę.
Nie przytarłem, nie dobija, a czasem też jeżdżę załadowany, jest spoko.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oluapZamieszczone przez Marek358Zamieszczone przez aronusNo, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
Komentarz
-
Komentarz